Należy przygotować dla biura nieruchomości wszystkie dokumenty związane ze sprzedawaną nieruchomością włącznie z odpisem z księgi wieczystej lub aktem notarialnym nabycia lub przydziałem ze spółdzielni, książeczkami opłat czynszu, gazu, rzutami pomieszczeń (mogą być odręczne) itp. Im więcej informacji biuro posiada, tym łatwiej wyeksponować zalety mieszkania.
Trzeba uzgodnić z biurem sposób prezentacji mieszkania – z kim się kontaktować, godziny prezentacji itp. Ustalić, jakie elementy wyposażenia i umeblowania wchodzą w cenę mieszkania. Powinno to być zapisane przed umową sprzedaży w formie protokołu. Mieszkanie należy przygotować do sprzedaży – posprzątać i wywietrzyć pomieszczenia mieszkalne, balkon, klatkę schodową i piwnicę. Może rozważyć jakieś niewielkie odnowienie. Usuńcie zbędne rzeczy – zróbcie więcej miejsca. Warto zainwestować kilka godzin dla ewentualnej przyszłej korzyści. Pierwsze wrażenie zawsze jest najważniejsze. Trzeba je maksymalnie wykorzystać. Czyste otoczenie i przyjemny zapach w mieszkaniu – to wszystko ma duże znaczenie. Oferta jest nieaktualna wtedy, gdy wpłynęły pierwsze pieniądze. Dopóki nie podpiszecie Państwo umowy, pokazujcie mieszkanie, ewentualnie z informacją, że jest już ktoś zdecydowany. Jeżeli padają propozycje cenowe, radzę jak najszybciej zawiadomić agenta prowadzącego. Postawcie na doświadczenie Waszego pośrednika. Kiedy poszukujący będą chcieli omówić cenę, warunki lub inne sprawy związane z zakupem Waszego mieszkania, przekażcie im, że należy je omówić z ekspertem z Waszego biura. Zbyt wysokie ceny zniechęcają potencjalnych nabywców do oglądania. Lepiej podać niższą cenę i mniej ustąpić przy negocjacjach, niż zbyt wysoką do negocjacji.