Należy przygotować dla biura nieruchomości wszystkie dokumenty związane ze sprzedawaną nieruchomością włącznie z odpisem z księgi wieczystej lub aktem notarialnym nabycia lub przydziałem ze spółdzielni, książeczkami opłat czynszu, gazu, rzutami pomieszczeń ( mogą być odręczne ) itp. Im więcej informacji biuro posiada, tym łatwiej wyeksponować zalety mieszkania.
Trzeba uzgodnić z biurem sposób prezentacji mieszkania – z kim się kontaktować, godziny prezentacji itp.
Ustalić, jakie elementy wyposażenia i umeblowania wchodzą w cenę mieszkania. Powinno to być zapisane przed umową sprzedaży w formie protokołu.
Mieszkanie należy przygotować do sprzedaży – posprzątać i wywietrzyć pomieszczenia mieszkalne, balkon, klatkę schodową i piwnicę. Może rozważyć jakieś niewielkie odnowienie. Usuńcie zbędne rzeczy – zróbcie więcej miejsca. Warto zainwestować kilka godzin dla ewentualnej przyszłej korzyści.
Pierwsze wrażenie zawsze jest najważniejsze. Trzeba je maksymalnie wykorzystać. Czyste otoczenie i przyjemny zapach w mieszkaniu – to wszystko ma duże znaczenie.
Oferta jest nieaktualna wtedy, gdy wpłynęły pierwsze pieniądze. Dopóki nie podpiszecie Państwo umowy, pokazujcie mieszkanie, ewentualnie z informacją, że jest już ktoś zdecydowany.
Jeżeli padają propozycje cenowe, radzę jak najszybciej zawiadomić agenta prowadzącego. Postawcie na doświadczenie Waszego pośrednika. Kiedy poszukujący będą chcieli omówić cenę, warunki lub inne sprawy związane z zakupem Waszego mieszkania, przekażcie im, że należy je omówić z ekspertem z Waszego biura.
Zbyt wysokie ceny zniechęcają potencjalnych nabywców do oglądania. Lepiej podać niższą cenę i mniej ustąpić przy negocjacjach, niż zbyt wysoką do negocjacji.